PROJEKTY >>úvodná strana
Zelená škola
Zelená škola V školskom roku 2011/2012 sa naša škola zapojila do programu Zelená škola. Je to certifikačno-vzdelávací program, ktorý je súčasťou celosvetovej siete Eco-School a od roku 2004 pomáha aj slovenským školám realizovať environmentálnu výchovu prepojenú s praktickými krokmi. Tie vedú žiakov a celú školu k šetrnejšiemu prístupu voči životnému prostrediu, t.j. pomáhajú znížiť celkový vplyv školy na životné prostredie. V programe Zelená škola sa uplatňuje praktická metodika 7 krokov :

  1. zostavenie Kolégia Zelenej školy
  2. environmentálny audit školy
  3. akčný plán
  4. monitoring a hodnotenie
  5. pro-environmentálna výučba
  6. informovanie a spolupráca
  7. eko-kódex školy

Náplňou programu je splnenie týchto 7 krokov Zelenej školy počas certifikačného obdobia. Školy, ktorým sa podarí úspešne zrealizovať všetkých 7 krokov, získajú na konci certifikačného obdobia medzinárodné ocenenie – certifikát „Zelená škola“ a vlajku Eco-Schools.

V tomto školskom roku sme zostavili kolégium – je to pracovný tím, ktorý analyzoval súčasnú situáciu na škole v 6 oblastiach (voda, odpad, energia, doprava a ovzdušie, zelené obstarávanie, zeleň a ochrana prírody) a následne navrhol zlepšenia, ktoré sme sa zapojením celej školy snažili zrealizovať. Z enviromentálneho auditu školy nám vyplynula téma odpad, ktorej sme sa začali viac venovať. Navrhli sme akčný plán, ktorý je zostavený na dva školské roky.

Kolégium Zelenej školy

Ing. Miroslav Macák
Mgr. René Kováčik
Mgr. Aneta Riečanová
Mgr. Dana Haviarová
Mgr. Ľudmila Pastýrová
Ing.  Eva Skvařilová
p. Juraj Dian
p. Eva Gránerová
Ing. František Fodor
Ing. Martin Maloveský
Adam Hraško  7.A
Samuel Ternuščák  7.B
Matúš Maloveský  5.A
Matej Kurray  5.B
Matej Kováč  4.A
Michal Bilanin  4.A
Matej Mydlo  3.A
Martin Zajac  3.B
Viktor Sedláček  2.B
Andrej Bočkaj  2.B

 

 

Za prioritnú tému  sme si zvolili tému ODPAD.  Zostavili sme si akčný plán na dva školské roky, cieľom ktorého je :

  1. znížiť vyprodukovaný odpad školou jeho  separáciou o 30%
  2. motivovať a aktivizovať žiakov pre riešenie skutočného problému v spolupráci s obcou


K úspešnému splneniu cieľov nám napomáhajú rôzne aktivity ako sú napr. súťaže v separácii tried, výroba nádob na triedený odpad, vytvorenie enviropolície , pomoc pri hľadaní nelegálnych skládok, čistenie potoka a lesa...Každá trieda na škole venovala 1-2 triednicke hodiny zamerané na separáciu odpadu .Už aj malý prváčik dokáže správne vytriediť odpad a s radosťou poučí aj starších menej nadšených žiakov školy. Však kto by pozabudol, čo kde patrí ,stačí sa pozrieť  na VLÁČIK SEPARÁČIK a hneď je po probléme. Veľmi nápomocný nám bol aj Obecný úrad, ktorý nám daroval nádoby na separovanie do zborovní a ZUŠ a zapožičal  nádoby na separovanie odpadu.